[sp_wpcarousel id=”1287″]

Voorzitter

Hannelore Van Lierde (°3 maart 1994) woont in Antwerpen. Ze behaalde reeds een master in de Taalkunde aan de UAntwerpen en volgt nu de master Vertalen aan de KU Leuven. Ze groeide op in een familie waar iedereen een muziekinstrument bespeelt en koos op 6-jarige leeftijd voor de dwarsfluit.

“Voor mij is de studentenharmonie meer dan repeteren alleen. De vriendschap en gezelligheid op café achteraf of bij andere activiteiten zijn minstens even belangrijk. Ik kwam zelf pas vorig jaar bij deze leuke bende terecht en was zo overtuigd door het enthousiasme van het vorige bestuur dat ik ook graag mijn schouders onder deze vereniging wou zetten. Ik kwam telkens met veel plezier naar de repetities op maandagavond, en hoop dat ik dat enthousiasme samen met mijn fantastische bestuur ook dit jaar kan overbrengen op nieuwe muzikanten.”

voorzitter.ash@gmail.com

Vicevoorzitter

Activiteitenverantwoordelijke

Jeroen Deckx (°7 mei 1998) woont in Antwerpen en studeert Elektromechanica aan de AP-hogeschool. Hij begon cornet te spelen in het 3de leerjaar en is na 9 jaar overgeschakeld naar trompet.

“Ik kom met veel plezier naar elke repetitie en activiteit doorheen het jaar. Ik ben pas bij het orkest gaan meespelen in mijn derde jaar en het is voor mij de perfect mix: leuke mensen leren kennen die ook nog eens medemuzikant zijn, op café gaan, genieten van het studentenleven en mij kunnen inzetten voor een vereniging waar ik volledig achter sta. Ik hoop dat ik de groei van het orkest die ik in mijn eerste jaar heb mogen meemaken nog mee verder kan uitbouwen met dit geweldige bestuur en dat we zo ook dit jaar weer een geweldig jaar kunnen hebben!”

ondervoorzitter.ash@gmail.com

Secretaris

Hanne Cuyx (°16 oktober 1997) woont in Zemst. Ze studeert Toegepaste ingenieurswetenschappen: bouwkunde en speelt fagot.

“De Antwerpse studentenharmonie is voor mij de perfect vrijetijdsbesteding na school. Het laat mij toe om tijdens mijn studies toch nog bezig te zijn met mijn instrument en dingen bij te leren. Ik speel vrij casual fagot, maar ik vind het toch leuk om af en toe uitgedaagd te worden met interessante muziekstukken.”

secretaris.ash@gmail.com

Penningmeester

Brent Raeijmaekers (°27 september 1995) woont in Antwerpen. Hij studeerde af in Logistiek Management. Na een kennismaking met de piano heeft hij gekozen voor slagwerk. Sinds kort speelt hij ook hoorn.

“Samen musiceren is leuk, maar musiceren met leeftijdsgenoten met dezelfde interesses is nog veel leuker! Gooi een massa leergierige studenten op een hoop en je krijgt de perfecte groep om samen uitgedaagd te worden om een mooi concert neer te zetten. Er wordt vaak gezegd dat je studentenjaren de mooiste van je leven zijn. Als bestuur maken wij het nog veel mooier voor onszelf, voor ons publiek en de toekomstige muzikanten van ASH. Als ik afstudeer kan ik met veel trots zeggen dat ik een verschil heb gemaakt voor mezelf, én voor mijn medestudenten.”

Bibliothecaris

Hanne Schelstraete (°11 januari 1999) groeide op in Antwerpen, waar ze momenteel Taal en Letterkunde (Nederlands en Theater- en Filmwetenschappen) en Wijsbegeerte studeert. Naast deze uitermate interessante studies, speelt ze fagot en hobo.

“Twee repetities en ik was overtuigd: de ASH is een geweldig muzikale, maar bovenal gezellige groep vrienden. Aan de muziek moest ik nog wat wennen, aan de lieve muzikanten daarentegen… die namen mij meteen mee op café, naar gezellige avondjes De Mol kijken, verjaardagsfeesten en nog zo veel meer. Een half jaar, twaalf repetities, twee concerten en minstens 30 after-repetitie-roséekes later, zit ik in het bestuur. Mijn grootste ambitie? De warmte en openheid van de harmonie, die mij zo heeft verrast, verder uitbouwen. En voor partituren zorgen, natuurlijk.”

Bibliothecaris

Nele Van der Meiren (°31 maart 1997) komt uit Kruibeke. Ze studeert architectuur en speelt klarinet.

“Ik speel nu al 4 jaar in de studentenharmonie en dat doe ik iedere maandag met heel veel goesting. Op muzikaal vlak word ik iedere repetitie opnieuw uitgedaagd om het beste van mezelf te geven en na al dat repeteren is het toch telkens fantastisch als we weer een schitterend concert hebben neergezet. Maar het aller beste aan de studentenharmonie zijn de vrienden die ik door samen te musiceren heb gemaakt!”

Concertverantwoordelijke

Stijn Van Loock (°6 december 1999) woont in Kessel. Hij studeert wiskunde, speelt al acht jaar saxofoon aan de SAMWD Lier en speelt ondertussen ook al drie jaar contrabas.

“Als jongste telg van het bestuur wil ik graag een basis leggen voor een verdere uitbreiding van onze harmonie in alle verschillende aspecten. Een groter aantal leden bijvoorbeeld, maar ook wil ik er mee voor zorgen dat we nog meer een vaste waarde worden binnen het Antwerpse studentengebeuren. De manier waarop de harmonie in het verleden al gegroeid is en samen een hechte muzikale familie vormt, is iets waar ik alle mensen die er hun passie al hebben ingestopt voor wil bedanken. Mijn grootste wens rondom dit project is dat ik, net zoals zij die ons voorgingen, na enkele jaren de evolutie kan beschouwen en trots kan zijn op wat we hebben bereikt.”

concertverantwoordelijke.ash@gmail.com

[envira-gallery id=”1336″]

Het bestuur doorheen de jaren

2019/2020