Winterconcert 2019

Het einde van het eerste semester naderde met rasse schreden en ondertussen bevinden onze muzikanten zich al volop in ‘blok’-modus. Vooraleer we allemaal enkele weken met onze neus in de boeken verdwenen, sloten wij ons fantastisch semester nog graag af met een spetterend Winterconcert. We mochten dit jaar veel oude, maar ook een aantal nieuwe gezichten verwelkomen in ons orkest. Samen leverden we een prachtige prestatie op ons concert. Binnenkort verschijnen er zeker ook enkele filmpjes; hou dus zeker onze site in het oog! Wie benieuwd is naar de foto’s kan al eens een kijke nemen onder het tabblad foto’s. Bij deze willen wij ook iedereen die ons een warm hart toedraagt en al onze muzikanten een fijn eindejaar en spetterend 2020 wensen! Mogen al jullie muzikale wensen uitkomen.

Open repetities

Na een rustige zomer en fantastische dag vol optredens op de Academische Opening en Studay, was het tijd voor onze open repetities.

Op 30 september en 7 oktober was het eindelijk zover – en nu kunnen we eindelijk meedelen dat we er niet alleen 10 nieuwe muzikanten bij hebben maar ook de kaap van 50 muzikanten bereikt hebben!

Kennismakingsrepetitie 7 oktober

Academische opening – Studay

Het nieuwe academiejaar wordt traditioneel gewijs in gang gezet met een paar feestelijke activiteiten. Wie feest zegt, zegt muziek en dan is de ASH natuurlijk van de partij!
Dit jaar speelden we zowel op de plechtige academische opening als op het iets minder plechtige Studay. De muziek ging van academische klassiekers zoals ‘pomp and circumstance’ tot gekke Samson en Gert medleys en dit allemaal in de meest uitdagende weersomstandigheden! Nu op naar het winterconcert!

Kennismakingsrepetities 2019

Ook dit jaar zijn nieuwe muzikanten welkom op onze kennismakingsrepetitie. Dit jaar zijn er zelfs niet één, maar twee repetities waar je kan komen kennismaken met de muziek die gespeeld wordt door een bende enthousiaste, sociale muzikanten!

De kennismakingsrepetities gaan door op maandag 30 september en maandag 7 oktober van 19:00 tot 21:30 op KdG Campus Zuid (Brusselstraat 45, 2018 Antwerpen), lokaal X03.02 op de derde verdieping.

Kijk zeker ook eens op onze Facebookpagina voor meer informatie!

Mini ASH op de Groenplaats

Sommige studenten konden de muziek en de sfeer van de studenten harmonie niet missen tijdens de examens. Met hen repeteerden we elke maandag een paar partyhits en andere lichte muziek.

Hoe kan je zo’n maand beter afsluiten dan met een klein straatconcertje op de Groenplaats? De mensen in ’t stad waren alleszins enthousiast!

Lenteconcert 2019

De lente heeft niet alleen de bloemen en de bijen, maar ook de Antwerpse Studentenharmonie nieuw leven in geblazen. Deze editie van het Lenteconcert werd voor het eerst geleid door onze nieuwe dirigent Lars Corijn.

En of ons laatste concert van het jaar een schot in de roos was! Zowel dirigent, muzikanten als publiek waren laaiend enthousiast en zijn terecht erg fier op de prestatie. Wie graag nog eens enkele liedjes herbeluistert, kan terecht op deze link.
Dit concert was de perfecte afsluiter van dit academiejaar en we kunnen met een grote glimlach terugkijken op wat we het afgelopen jaar allemaal verwezenlijkt hebben. Met een groot aantal nieuwe leden, een recordaantal optredens en een fantastische nieuwe dirigent kunnen we alleen maar hopen dat volgend academiejaar minstens even goed wordt. Bij deze willen we dan ook nog eens uitdrukkelijk iedereen die onze studentenharmonie een warm hart toedraagt, bedanken. We hopen jullie ook volgend jaar talrijk te kunnen verwelkomen op een van onze evenementen!

Quiz 2019

De tweede editie van onze quiz was weer een groot succes! Proficiat aan de winnende teams en in het bijzonder aan het team dat de Boefbeker heeft gekaapt. Bedankt aan alle deelnemers en tot volgend jaar!

Winterconcert 2018

Het Winterconcert was weer af! Bedankt aan alle muzikanten, de dirigent, en alle helpers die voor dit mooie concert gezorgd hebben, en natuurlijk bedankt aan iedereen die komen luisteren is!

Start academiejaar 2018

In september speelden we op StuDay en de academische opening. Dankzij StuDay en dankzij alle promotie die we gevoerd hebben, is ons ledenaantal sterk gegroeid. We mochten meer dan 20 nieuwe leden ontvangen op onze eerste repetitie! Samen maken we er een topjaar van voor de ASH!

Nieuwe leden zijn uiteraard nog steeds welkom!